FAN KLUB ŠKODA VM & HK / HISTORIE

1992

Náš klub vznikl v roce 1992, když se tři kamarádi vydali na sraz škodovek do Tábora, který pořádal KLUB FELICIA&COUPÉ PRAHA. Tento výlet je inspiroval k založení neoficiálního klubu. Byli to Zdeněk Hottmar, Leoš Mokrejš a Martin Jasanský. Jelikož byli všichni z Vysokého Mýta, dali si název FAN KLUB ŠKODA - VYSOKÉ MÝTO.

1993

V dalším roce 1993 se členové klubu účastnili na celostátním sraze v Mělníku. Jen s drobnou změnou, Martina Jasanského vystřídal Zdeněk Hušák. Pak už se začal klub rozvíjet.

1995

V roce 1995 už bylo 8 členů. Přidali se J. Janda, L. Zachař, I. Sodomka, M. Schejbal, J. Doleček a R. Mára. Začali se rozesílat pozvánky a na 30. ročníku srazu škodovek v Mělníku se objevil první úspěch v soutěži o nejlépe upravené Š 110R Coupe. Z. Hottmar získal v této soutěži 3. místo.

1996

Rok 1996 byl opět vydařený. Do klubu přibylo dalších pět členů. Nechali jsme vyrobit trička s vlastním logem a začali pořádat své soukromé srazy. I v tomto roce jsme získali v Mělníku cenu za 1.místo o nejhezčí Š Felicii. Získal ji S. Kašpar.

1997

Během roku 1997 se k nám přidali i fandové z okolí Hradce Králové. Konal se nultý, zkušební ročník soukromého víkendového srazu v Lužanech. Zúčastnilo se ho 13 aut. Opět jsme bodovali v Mělníku: 1. místo V. Šimurda Š 110R , 4. místo Z. Hottmar Š 110R, 2. místo S. Kašpar se Š Felicií.

18.10. 1997 se uskutečnilo ukončení sezóny v muzeu historických vozidel - Hrochův Týnec a na skanzenu Veselý Kopec u Hlinska.

1998

V dalším roce měl klub již 40 členů a pořádalo se sedm soukromých výletů.

7.2. 1998- škola smyku na autodromu ve Vysokém Mýtě.

18.4. 1998- zahájení sezóny, výletem do muzea historických vozidel v Hrochově Týnci u pana Nalezence, který jsme pro velký úspěch zopakovali a návštěva zámku ve Slatiňanech.

9. - 10.5. 1998 jsme přijali pozvání na hrochovotýnské slavnosti s výstavou našich aut.

19. - 21.6. 1998- získali jsme další pěkná místa v Mělníku: 1. místo S. Kašpar Š Felicie, 1. místo V. Depta se Š 110R.

14. - 16.8. 1998- pokus o I. ročník srazu v Lužanech, kam přijelo 35 členů.

17.10. 1998- ukončení sezóny v muzeu veteránů v Pardubicích

1999

Rok 1999 byl pro náš klub nejplodnější.

18. - 20.6. 1999 jsme v Mělníku získali 6 ocenění:

2. místo S. Kašpar se Š Felicií, 4. místo J. Zemanová s Š 1000MB, 2. místo P. Stodůlka se Š 120S, 3. místo M. Valášek se Š 110R, 5. místo L. Mokrejš se Š 110R a 1.místo S. Lipavský se Š Rapid. Za tyto roky se v klubu vystřídalo přes 80 členů. V současné době máme 45 věrných členů s automobily od Felicie po Favorita.

1.5. 1999- zahájení sezóny na autosalonu v Aldisu v Hradci Králové.

20. - 22.8. 1999 - víkendový sraz v Lužanech spojený se spanilou jízdou okolím a výletem.

23.10 1999 - ukončení sezóny výstupem na tvrz Bouda na Suchém Vrchu.

2000

10. května 2000 jsme se stali registrovaným sdružením.

Na 35. celostátním srazu v Mělníku roku 2000 jsme získali další pěkná ocenění:
1. místo S. Lipavský se Š Rapid, 2. místo M. Dostál se Š Felicií a 2. místo P. Stodůlka se
Š 120S. Proběhla valná hromada, které se účastnili všichni členové klubu. Mimo jiné se volilo předsednictvo klubu (viz. stanovy klubu).

Tento klub se neustále rozvíjí a obohacuje o stále přibývající nové členy. V těchto dnech má FAN KLUB ŠKODA svých 82 věrných členů.

29.4. 2000 - zahájení sezóny návštěvou zámku v Častolovicích ( obora bílých jelenů )

11. - 13.8. 2000 - již 3. ročník srazu v Lužanech na soukromé louce p. Šimurdy, na kterém se přihlásili další nový členové.

25. - 27.8. 2000 - dalším společným setkáním se stala exkurze výrobního závodu ŠKODA AUTO KVASINY. Ubytovali jsme se v autocampu Orlice v Kostelci nad Orlicí. Druhý den proběhla návštěva pevnosti Dobrošov a pamětihodností Orlicka.

22. - 24.9. 2000 jsme se účastnily celostátního srazu ve Štilci u Českých Budějovic, kam nás pozval p. Červený. Konaly se zde různé soutěže a dovednostní zkoušky. Sobotní odpoledne bylo spojeno s výstupem na Kleť. O příjemný večer se staralo Disko. Další den bylo vyhodnocení soutěží a ukončení srazu. Byl to velmi vydařený sraz, ze kterého si V. Depta se svojí "svítivou" Š 110R přivezl krásné 3. místo.

28.10. 2000 - při ukončení této sezóny jsme se jeli podívat na Autodrom v Brně. Zde se konal sraz 2. tuning 2000. Někteří z nás si vyzkoušely své miláčky i na okruhu.

2001

Vstoupili jsme do další sezóny roku 2001. Každý z nás jistě přes zimu pečlivě pracoval na svém plechovém miláčkovi, aby se v nové sezóně mohl pochlubit s novými kousky.

24.3. 2001 - na první sraz a zároveň zahájení sezóny jsme jeli na Autodrom v Brně, kde se konal již 3. sraz upravených vozů s velmi bohatým programem. Opět zde byla možnost zajezdit si se svým vozem na okruhu.

28.4. 2001 - další náš společný výlet, tentokrát kulturní, byl do Hrádku u Nechanic.

Po návštěvě tohoto nádherného prostředí jsme se rozjeli ještě navštívit bojiště u Chlumu u Hradce Králové. V roce 1866 se tu střetla pruská a rakouská vojska. Po návštěvě místního muzea a návštěvy místní nově postavené rozhledny, jsme se rozjeli do svých domovů.

K těmto dnům je nás přes 110 věrných členů.

9.6. 2001 se v Mělníku konal sraz všech sportovních aut, na kterém jsme mohli vidět nejen tuning aut českého či zahraničního výrobce, ale hlavně opravdové veterány sportovních aut.

15. - 16.6. 2001 jsme se zúčastnili srazu Felicia klubu na Knížecím Rybníku u Tábora, který se konal dříve v Mělníku. Ubytováni jsme byli v kempu Malý Jordán u Tábora.

28.7. 2001 - společný jednodenní výlet, který měl velký úspěch, podpořilo kolem 50 aut. Navštívili jsme muzeum sportovních automobilů v Lánech u Prahy a hrad Karlštejn.

24. - 26.8. 2001 jsme pořádali největší sraz této sezóny a zároveň náš I.ročník srazu našeho klubu v Campingu v Rožnově pod Radhoštěm. O výběr kempu se postarala naše nová členka Gabriela Hamtáková, a společně s M. Jirufem a vedením klubu se postarali o velmi zdařilý i programově bohatý sraz. Sjelo se nás cca 80 platících účastníků srazu, ale na spanilé jízdě nás bylo kolem 100 aut. Po náročných soutěžích jsme den a sraz ukončili večerní zábavou za doprovodu živé kapely.

29.9. 2001 jsme si pro změnu vyjeli za kulturou a ukončili tak sezónu. Byla to návštěva zámku Kuks a pro děti nezapomenutelná ZOO ve Dvoře Králové a krásná přehrada Les Království.

27.10. 2001 - vrcholem této sezóny a též závěr letošních srazů byla účast na 4. tuningu v areálu autodromu Brno.

2002

A je tu opět nová sezóna roku 2002, kterou jsme zahájili 23.3. 2000 výletem na Masarykův okruh v Brně, kde si jedinci opět vyzkoušeli pravou závodní dráhu.

27.4. 2002 - společný výlet do Nového Města nad Metují. Zde jsme navštívili zámek a po dobrém obědě jsme pokračovali spanilou jízdou na vojenskou pevnost Dobrošov.

20. - 23.6. 2002 - víkendový sraz v autokempu Malý Jordán u Tábora s návštěvou Felicia klubu na Knížecím Rybníku.

23. - 25.8. 2002 jsme pořádali II. ročník srazu v Campingu v Rožnově pod Radhoštěm.

I tento II. ročník se povedl podle našich představ, sjelo se kolem 70 pěkných naleštěných vozů, počasí bylo nádherné a atmosféra vynikající. Taktéž nám opět perfektně vyšel vstříc i vedoucí Campingu Rožnov, kde se sraz konal, pan Ing. Mojmír Mičkal a tým údržbářů, kteří vypomohli stavbou trati soutěže zručnosti a letos i propůjčili elektronickou časomíru.

Dále je třeba poděkovat Městskému úřadu a Policii v Rožnově p Radhoštěm za umožnění a výpomoc při spanilé jízdě zastavením provozu, díky tomu zůstala celá naše kolona pohromadě.

Omlouváme se zahrádkářům, kteří museli v sobotní ráno trpět zvuk nabroušených strojů při sprintech do vrchu.

Opět se sešla perfektní parta lidí, o čemž svědčí našlapané večerní posezení i sobotní, velice zdařilá, večerní zábava. K tomu pomohla i vynikající hudba, která dokázala rozproudit celý dav až do pozdních hodin.

Sraz také navštívila regionální TV Beskyd, která si natočila část sobotního klání.

Děkujeme všem zúčastněným a těšíme se na Vás i příště.

Výsledky soutěží najdete v sekce proběhlé akci / Rožnov 2002.

Závěrem poděkování všem našim sponzorům:

Auto Litomyšl s.r.o, Autobazar Trotina Hradec Králové, Auto Janák Ústí nad Orlicí, Autoopravna Janecký Choceň, Barum Vysoké Mýto, Camping Rožnov s.r.o, Česká Kooperativa Vysoké Mýto, Hospůdka Tisová, Město Vysoké Mýto, Karex Vysoké Mýto, Karosa Vysoké Mýto, Kudos Vysoké Mýto, Peugeot Vysoké Mýto, Restaurace u Lukase Dolní Újezd, Tomil Vysoké Mýto, Depta Vratislav, Fuňk Martin, Hušák Zdeněk, Krýda Lubomír, Lipavští, Mikelka Oskar, manželé Pavlišovi, Richter Tomáš, manželé Strouhalovi, Zavoral Petr a Zeman Jan.

14.9. 2002 - CAR SHOW TROTINA, na kterou jsme přijali pozvání od majitele autobazaru Trotina p. Šimurdy. Na této velkolepé akci jsme byli čestnými hosty a mohli jsme vystavovat naše originální či upravené vozy značky Škoda přímo v areálu autobazaru Trotina. Tato akce byla velice vydařená, na bohatý průvodní program nikdy nezapomeneme. Soutěž o nejhezčí Škodovku vyhrál p. Zd. Turner se svojí Š 130 RS.

19.10. 2002 jsme pořádali setkání pro naše členy na ukončení letošní sezóny našeho klubu. Navštívili jsme známé auto-moto muzeum v Pardubicích. Po této nádherné prohlídce velmi zajímavých strojů jsme se vydali na nedaleký hrad na Kunětické Hoře, který byl postaven na kdysi vyhaslé sopce. Po prohlídce nedávno zrestaurovaného hradu, která byla velmi úchvatná, jsme se sešli v restauraci pod hradem. Po velmi příjemně stráveném dni, jsme se v odpoledních hodinách rozjeli do svých domovů, v očekávání dalších našich příjemných setkání v roce 2003.

16.11. 2002 jsme podpořili ukončení automobilové sezóny na autodromu ve Vysokém Mýtě, kam nás pozval místní Automotoklub Vysoké Mýto. Dostalo se nám možnosti vyzkoušet závodní dovednosti na motokárové dráze a to s vlastními auty.

2003

Na jaře tohoto roku jsme opět navštívili brněnský tuningový sraz všech vyznavačů tohoto koníčku.

19.4. 2003 - zahájení sezóny návštěvou zámku ve Slatiňanech, který je znám jako hypologické muzeum. Prošli jsme se zdejším parkem a viděli koně, kteří se zde chovají. Naše jízda pokračovala směr Hlinsko na Veselý Kopec, kde probíhaly v místním skanzenu velikonoční tradice.

26.5. 2003 - I. víkendový sraz v Kraskově u Sečské přehrady, kde jsem jako každý rok navštívili sraz Felicia klubu Plzeň. V So v dopoledních hodinách jsme se vydali na Škoda Tour na Milovy, kam byl náš klub pozván.

25. - 27.7. 2003 - víkendový sraz v Lužanech, který jsme spojili se sobotní spanilou jízdou se zastávkou v Nové Pace v Automotomuzeu nad prodejnou vozů Peugeot a dále v prodejně, kde se renovují a prodávají auta 60.-tých let. Spanilá jízda vedla překrásným krkonošským údolím.

29. - 31.8. 2003 - III. ROČNÍK SRAZU našeho klubu v Rořnově pod Radhoštěm. Opět bohatý průvodní program se soutěžemi o ceny. Na tento sraz přijelo přes 80 automobilů značky Škoda.

Děkujeme všem sponzorům, kteří nám přispěli jak finančními tak věcnými sponzorskými dary:

Mari-Design, Kudos s.r.o. Choceň, Barum Vysoké Mýto, město Vysoké Mýto, Autosalon Škoda Litomyšl, Autoart P.P. - Peugeot Vysoké Mýto, Karosa a.s.

12. - 14.9. 2003 Xtréme Tuning Sraz na Renospondu, na který nás pozval Petr Zavoral, hlavní organizátor. Soutěžilo se tu jak ve sprintu na vraclavském letišti, tak i o nejhezčí automobil.

25.10. 2003 - tuto sezónu jsme ukončili nedaleko Vysokého Mýta na zámku v Litomyšli. Netušili jsme kolik aut se sjede, ale i přes nepřízeň počasí, se nás účastnilo kolem 50 aut.

Po dobrém obědě jsme se rozjeli na poslední vyjížďku Vysočinou a navštívili muzeum fajfek v Proseči. Odtud se všichni rozjeli k domovům.

2004

8. - 9.5. 2004 jsme přijali pozvání na FASHION CARS na autodromu ve Vysokém Mýtě. Touto akcí jsme zahájili letošní automobilovou sezónu. Vyhrazené stanoviště pro náš FAN KLUB ŠKODA mělo úspěch. Pod vlajkou našeho klubu reprezentovalo kolem 40 aut značky ŠKODA. Opět jsme zaznamenali 2 úšpěchy. 1. úspěchem se stala Š 110R s názvem "BRKO" bratrů Kopeckých si vybrala televize PRIMA pro spot ve svém pořadu, který v Autosalonu na PRIMĚ odvysílalo. A 2. úspěchem přispěla Š 110R Zd. Hottmara, které vyhrálo soutěž o nejhezčí auto srazu.

19.6. 2004 - společný výlet, jehož cílem byla návštěva srazu FELICIA COUPÉ PLZEŇ na Rozkoši. Poté jsme se přesunuli do babiččina údolí v Ratibořicích. Zde jsme strávili celé odpoledne spojené s vycházkou ve zdejším parku.

16.7. 2004 - víkendový sraz spojený s exkurzí automobilového závodu ŠKODA AUTO KVASINY. Tato akce opět přilákala mnoho fanklubáků. Dozvěděli jsme se mnoho zajímavých informací o výrobě ŠKODY SUPERB. Sraz pokračoval do autokempu Orlice v Kostelci nad Orlicí. I přes nevalnou účast jsme strávili krásný víkend. Spanilou jízdu jsme spojili s výstupem na hrad Potštejn.

20. - 22.8. 2004 - IV. ROČNÍK SRAZU jsme přemístili do campu Velkopařezitý - Řásná nedaleko Telče. Náš bohatý program byl obohacen výstavou našich aut na telčském náměstí, kde nás slavnostně uvítali a zařadili do místních slavností. Pro všechny to byl nezapomenutelný zážitek. Sešlo se zde mnoho obdivovatelů, kteří nám vytvořili špalír, kterým jsme vyjížděli z náměstí. Toto byl náš první velký sraz, který nám propršel … ale jednou to přijít muselo. Srazu se zúčastnilo kolem 70 aut.

Děkujeme všem sponzorům a doufáme, že nám zachovají svou přízeň:

Mari-Design, ALTERSTAV s.r.o. Vysoké Mýto, město Vysoké Mýto, Construct,

A-Z Auto Hodonín, Semtex, Barum Vysoké Mýto, RENOCAR, Shell Vysoké Mýto,

RM studio Vysoké Mýto, OB autodílny Hradec Králové, Diabro Pardubice,

Grafit Vysoké Mýto, D&M Autodoplňky Brno

Z fotografií z tohoto srazu jsme vytvořili nástěnku, kterou jsme vystavili na MÚ ve Vysokém Mýtě.

25.9. 2004 jsme opět reprezentovali náš klub na ústeckém autosalonu.

23.10. 2004 - tento rok jsme ukončili výletem na hrad Košumberk. Tam nás paní kastelánka provedla v dobovém oblečení. Tímto ji moc děkujeme za zajímavý výklad. Odtud jsme pokračovali až na Toulovcovu rozhlednu, kde jsme se mohli kochat okolní krajinou. Odpoledne jsme ukončili společným focením na ploše náměstí ve Vysokém Mýtě, které nám MÚ povolil. Vzniklo zde mnoho krásných fotek.

2005

23.4.2005 - zahájení sezóny návštěvou muzea v Loukově. Bylo zde k vidění mnoho zajímavých věcí. V koloně jsme se přesunuli na náměstí do Jilemnice, kde jsme měli domluvený společný oběd a výstavu aut. Výlet jsme zakončili návštěvou muzea ve zdejším zámku.

14.5.2005 - II. FASHION CARS na autodromu ve Vysokém Mýtě. Velkou změnou oproti minulému ročníku byl "bohatý program"… sprint na 290m, soutěž o nejhlučnější aparaturu, nejhezčí tuning, vystoupení kaskadéra na motorce a večerní zábava. Na rezervované ploše jsme postavili vlajku našeho klubu, a mohli tak reprezentovat. Sjelo se nás cca 20 aut.

Opět jsme "sklízeli" úspěchy a to ve sprintech:

1. místo P. Stodůlka Š 120S v kategorii do 1400 ccm3

1. místo bratři Kopecký se Š 110R v kategorii do 1600 ccm3.

25.6.2005 - kemp Pecka, kde proběhlo víkendové setkání klubu s projížďkou po okolí. V Jilemnici jsme měli možnost na místním náměstí obdivovat několik veteránů značky TATRA a motocyklů JAWA...Sjelo se nás na 40 aut, mezi kterými nechyběl unikát Felicia s pravostranným řízením. Potěšilo nás i navázání kontaktu s partou lidí ze Škoda klubu severní Čechy, kteří se na nás přijeli podívat a tento unikát dovezli spolu s 10 jinými typy značky ŠKODA.

23.7.2005 - sobotní výlet na hrad Kámen s expozicí motocyklů. Mezi zdejší zajímavost patří motocykl Laurin & Klement z roku 1898... Výlet jsme zakončili návštěvou muzea kuriozit v Pelhřimově.

15.8.2005 - zakoupili jsme digitální opticky řízenou časomíru pro měření sprintů na vzdálenost 400m a pro měření času jízdy zručnosti.

19. - 21.8.2005 - V. ROČNÍK SRAZU v Řásné u Telče. Pro letošek jsme sraz obohatili o nezapomenutelný zážitek při páteční večerní prohlídce hradu Roštejn v dobovém oblečení se spoustou scének, do kterých se zapojilo i pár členů klubu. I přes dlouhodobou nepřízeň počasí se nám sobotní program vydařil. Srazu se zůčastnilo přes 40 aut...ale cestou na náměstí do Telče a na spanilou jízdu okolím se k nám přidalo i několik místních aut značky ŠKODA. Počasí nám přálo až do soutěže o nejkrásnější Škodovku. Tuto soutěž vyhrál Stanislav Lipavský alias Červíček se svým zeleným Rapidem, který prošel důkladnou úpravou.

Děkujeme všem sponzorům a doufáme, že nám zachovají svou přízeň:

WEGO, město Vysoké Mýto, CONSTRUCT, RM studio Vysoké Mýto

A-Z Auto design, Semtex, Barum Vysoké Mýto, RENOCAR Hradec Králové

Diabro Pardubice, Grafit Vysoké Mýto, D&M Autodoplňky Brno, AS TUNING

24.9.2005 byl náš klub pro velký ohlas znovu pozván na ústecký autosalon, kam se nás sjelo cca 20 předem vybraných vozů. Zpestřením už tak bohatého programu byla možnost vyzkoušení brzdy na výkon motoru. Několik členů toho samozřejmě využilo...

22.10.2005 - ukončení sezóny 2005 společným výletem na zámek Žleby. Po prohlídce jsme v koloně 40 aut, které se na ukončení sezóny dostavilo, přemístili na společný oběd do motorestu BONET ve Slatiňanech. Po výborném obědě v příjemném prostředí jsme absolvovali poslední spanilou jízdu na letiště u Luže, kde proběhly měřené sprinty na 400 m. Těchto sprintů se zůčastnilo na 26 aut, mezi kterými nechyběl i vůz ŠKODA Rapid p. Nalezence z Hrochova Týnce - jedná se totiž o překrásný veterán...

2006

22. - 23.4.2006 - AUTO MOTO REGION 2006. Přijali jsme pozvání na autosalon do Litomyšle. Klub reprezentovalo 10 aut spolu s nástěnkou na voze TAZ 1500 Zdendy Hušáka.

13.5.2006 jsme oficialně zahájili sezónu 2006 účastí na III. FASHION CARS na autodromu ve Vysokém Mýtě. I přes dlouhotrvající nepřízeň počasí, které nám nedovolovalo zahájení sezóny, se tento květnový víkend opět vydařil. Pod naší vlajku se sjelo na cca 25 aut, což nás velmi potěšilo. Nechyběl zde ani vůz Zdendy Hušáka z Vysokého Mýta TAZ 1500 s nástěnkou " Ohlednutí za sezónou 2005 ", která měla velký úspěch. I letos se několik členů zúčastnilo jednotlivých soutěží srazu a opět se sklízely nemalé úspěchy...Ve sprintu do 1400 ccm vyhrál Apple s vozem Š 1000 MB alias B5 v čase 12.466 na trati 290 m mírně do kopce. Dalším úspěchem byla výhra v soutěži "kolik váží vůz s modelkou". Tuto 1. cenu, vůz WV CORRADO G60, si odvezl Jarda Mokrý z Ústí nad Orlicí...

23. - 25.6.2006 náš klub zavítal jako v loňském roce do kempu Pecka u Nové Paky. Sraz jsme obohatili o vyhodnocení nejhezčích aut srazu ( hlasování jsme tentokrát umožnili i návštěvníkům kempu a zdejšího koupaliště ). 1. místo vyhrál Zdeněk Hottmar Š 110 R, 2. místo Zdeněk Turner Š 130 RS, 3. místo Jan Polaštík Š Rapid 136. Srazu se zúčastnilo 46 aut...

15.7.2006 jsme navštívili Technické muzeum v Brně.